Beställ innan 13:00 och ditt paket skickas samma dag
1000kr kvar till fri frakt!

Du har inga produkter i varukorgen.

Varukorg

1000kr kvar till fri frakt!

Du har inga produkter i varukorgen.

Allmänna villkor

Här hittar du information om villkor som gäller på spobik.se

Dessa villkor gäller från 2018-06-03 och är tillämpliga i fall svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med detsamma. Som konsument omfattas du av Konsumentköplagen Konsumenttjänstlagen och Distansavtalslagen. Köparen skall vara myndig eller inneha målsmans godkännande för att ingå avtal med spobik.se

Betalsätt

Du har möjlighet att betala din order med konto-/kreditkort mot faktura genom delbetalning eller direktbetalning via din banks internetbank (Handelsbanken Swedbank Nordea eller SEB). Klarna uppfyller kraven för PCI DSS och PUL.

Konto/-kreditkort

Vid online-betalning kan du använda ditt VISA MasterCard eller Eurocard. Vi belastar ditt konto-/kreditkort först när köpet avslutats.

Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter och betalar alltid efter att du fått hem dina varor. Fakturaavgift 0 kr.

Vid utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift på 60 kr samt dröjsmålsränta om 24%.

Delbetala från 50kr/mån med Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura oavsett antalet köp.

Du betalar valfri summa per månad. Det lägsta belopp du kan betala är 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 kr varje månad. Du kan när du vill betala hela det återstående beloppet. En administrationsavgift om 29 kr tillkommer på fakturan. Allmänna villkor hittar du här.

Leverans

Normal leveranstid är inom 1-3 arbetsdagar.  Om någon av de varor du beställt inte finns i lager meddelar vi dig detta samt beräknad leveranstid. Restnoterade varor levereras fraktfritt i efterhand. Vid förseningar kontaktar vi dig och du har rätt att häva köpet utan kostnad. Vid fel på lagersaldo har Spobik rätt att annullera ordern.

Leveransmetoder

Paket från oss levereras av PostNord och DHL. Du kan välja att få ditt paket levererat till ett ombud eller hem till dörren.  Det är på köparens ansvar att tillse att den adress som uppgivits till oss vid beställningstillfället är korrekt. Vissa produkter skickas direkt från leverantören, i dessa fall står det på produkten vilken speditör som levererar ditt paket. Avvikelse: Alla Trek-cyklar levereras via våra utlämningsbutiker i Jönköping och Göteborg. Detta för att säkerställa montering och inställningar. Kontakta kundservice för ytterligare frågor kring Trek-cyklar.

Läs mer om leveranser och leveranssätt.

Fraktkostnader

Just nu! Fri frakt på alla cyklar

Tabell på fraktkostnader för de allra flesta produkter som inte överstiger 20 kg eller har en omkrets på över 3 m.

Logistiktjänst Ordersumma <1000 kr Ordersumma >1000 kr Förklaring
DHL Service Point 39 kr 0 kr Levereras till ditt närmsta DHL-ombud
Postnord MyPack Collect 39 kr 0 kr Levereras till ditt närmsta Postnord-ombud
Postnord MyPack Home 299 kr 299 kr Levereras hem till din tomtgräns under dagtid.
DHL Home Delivery 299 kr 299 kr Levereras hem till din tomtgräns under dagtid.
Hämta i butik 0 kr 0 kr Levereras till vald butik för upphämtning.

Outlösta försändelser

Vid outlösta försändelser, paket som inte hämtas ut hos uthämtningsställe eller ej mottages vid hemleverans debiterar vi dig kostnaderna för frakt (tur och retur) samt hantering. För cyklar är priset 1200kr inklusive moms, skrymmande paket, t.ex. ett Thule cykelställ 420kr inklusive moms. För övriga varor debiteras 200kr inklusive moms.

Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Avbeställning

Spobik arbetar alltid på att minska leveranstiderna och oftast behandlas din order direkt efter du genomfört ditt köp. På grund av den korta leveranstiden är det därför inte möjligt att göra en avbeställning. Du har möjlighet att direkt returnera ditt paket hos ditt ombud.

Ångerrätt

Full ångerrätt gäller inom 100 dagar från det att du mottagit varan. Du har rätt att öppna paketet och testa produkten inom rimliga gränser.

Fyll i returblanketten på baksidan av orderbekräftelsen och skicka den tillsammans med varan i originalförpackning samt medföljande kvitto till Spobik. Använd returfraktsedeln du fick med vid köpet. Har du beställt flera varor och vill returnera en eller flera produkter betalar du bara de du har tänkt att behålla.

Spobik löser ej ut paket skickade mot postförskott/efterkrav. Eventuell återbetalning sker senast 14 dagar efter det att returen godkänts. När varan eller varorna är mottagna kontrollerade och godkända så krediteras beloppet inklusive eventuellt fraktkostnad. Vid eventuella avdrag kontaktas köparen. Har du betalat för frakt så återbetalas även det.

Returkostnader

Vanliga paket som skickats via DHL service point eller Posten MyPack: 39 kr.

Skrymmande paket så som cyklar och träningsmaskiner som skickats via hemleverans: 800 kr.

Avdrag vid Ångerrätt

Om du som kund har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att varan som returneras är mindre värd har Spobik rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

Bytesrätt

Bytesrätt gäller i 100 dagar from att du köpt din vara hos Spobik. Detta gäller dock inte på underkläder.
Fyll i returblanketten på baksidan av orderbekräftelsen . Vill du byta en vara gör du det enkelt genom att returnera den till oss och beställa en ny på spobik.se Ange inga önskemål om byte i returpaketet då den önskade varan kan vara slutsåld när paketet kommer fram till oss. Har din returfraktsedel försvunnit kan du kontakta kundservice för hjälp.

Returadress:
Spobik AB
Huskvarnavägen 40
554 54 Jönköping

Reklamationer

Du har rätt till 3 års reklamationsrätt från det att du köp varan. Viktigt att du sparar faktura/kvitto som bevis annars gäller ingen reklamation. Spobik står för frakten vid reklamationer. Returfrakt för ny produkt vid godkända reklamationer betalas av Spobik.

Hur gör jag en reklamation?

Skicka ett mail till kundservice@spobik.se innehållande ditt ordernummer, beskrivning av vad som är fel på produkten samt bilder som stärker detta. Kundservice kommer sedan svara med vidare instruktioner.

Kostar det något att göra en reklamation?

Självklart kostar det inget att genomföra en godkänd reklamation. Skickar du dock in din produkt utan att rådfråga kundservice och produkten visar sig ej vara en giltig reklamation så kommer du bli debiterad 100 kr för frakt- och administrativa kostnader.

Personuppgifter

I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss.

All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med dataskyddsförordningen. Personuppgiftsansvarig är Spobik AB (org. nr 559155-6633)

Spobiks kundregister innehåller personuppgifter såsom namn personnummer postadress telefonnummer e-postadress samt IP-nummer. Ändamålet med Spobiks behandling av insamlade personuppgifter är att använda dess för att kunna fullgöra köp på Spobik.

Klarna kommer att samla personuppgifter om dig i samband med betalning. Klarna är således personuppgiftsansvarig för sådana personuppgifter enligt Klarnas villkor

Spobik kommer dela med sig av de personuppgifter till fraktbolagen som krävs för att kunna fullfölja och leverera en beställning.

Om det görs en beställning på en vara som skickas direkt från leverantören så kommer Spobik att skicka över de uppgifter som behövs för att kunna slutföra och fullgöra en beställning från leverantören.

När du använder Chatt och/eller FAQ kan Spobik komma att hantera och lagra de personuppgifter som t.ex. telefonnummer för- och efternamn adress e-post IP-nummer som du själv uppger för att kunna logga och spara historik från tidigare chattar.

När du som kund väljer och e-posta till Spobik så kommer din e-postadress samt e-posthistoriken att sparas för att göra det möjligt och lättare kunna följa upp och svara på ett ärende.

Inga uppgifter kommer att säljas vidare till tredje part eller skickas vidare till tredje land.

Allmänt om personuppgiftsbehandlingen

All behandling av personuppgifter sker enligt dataskyddsförordningen. Ansvarig för behandlingen är Spobik AB.

Vi sparar bara personuppgifter så länge som det är nödvändigt därefter raderas de. Om uppgifter skulle vara ofullständiga felaktiga eller irrelevanta har du rätt att begära att de rättas eller raderas. Du har också rätt att begära skadestånd om behandlingen av dina personuppgifter inte har följt lagen.

Du kan begära ett utdrag på vilka uppgifter som vi har registrerade om dig. För att begära registerutdrag eller rättelse av uppgifter skickar du en skriftlig undertecknad begäran till:

Spobik AB

Huskvarnavägen 40

554 54 Jönköping

Eventuella tryckfel

Vi förbehåller oss för fel i information, lagersaldo, pris och specifikationer på produkter kan förekomma. Alla bilder på våra sidor skall ses som illustrationer och vi kan ej heller garantera att bild återger varans exakta utseende. Vid eventuellt fel har SpoBik rättighet att annullera order.

Adressändring på befintlig order

Det går att ändra adress på en skickad order mot en avgift på 200:- för administrativt arbete. Kontakta kundtjänst för snabb assistans.

Tvist

Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

Force Majeure

I händelse av krig naturkatastrof stridsåtgärder på arbetsmarknaden myndighetsbeslut uteblivna leveranser från underleverantörer fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

 

Pricerunner Köpgaranti

Få ditt köp skyddat upp till 50.000 kr om något problem skulle uppstå. Som medlem på PriceRunner ingår alltid Köpgaranti hos oss. Denna tjänst är gratis och gäller för registrerade PriceRunner medlemmar. För dig som inte är medlem på PriceRunner och besökt oss genom deras tjänst så kan du ändå få ditt köp omfattat av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är att inom en timme registrera dig gratis på deras hemsida. Det går på ett kick! Registrera dig för PriceRunner Köpgaranti. PriceRunner Köpgaranti ersätter dig för skada på varan vid leverans, skadad vara, om en enskild vara saknas vid leverans, om varan är felaktig eller om leverans av varan uteblir. Tänk på att beställningen måste vara adresserad till dig som privatperson. Köpgarantin ersätter dig som kund för både inköps- och fraktkostnader och eventuell direkt ekonomisk skada som du lidit. För värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader betalas ingen ersättning. Besök PriceRunner för att ta del av kompletta finstilta villkor och regler samt lista på kategorier som ej omfattas.
Vi är en av de utvalda butikerna som omfattas av PriceRunner Köpgaranti. Hos PriceRunner är de butiker som omfattas markerade med Köpgaranti-symbolen i anslutning till sina namn. Syftet med Köpgarantin är att kunder ska känna sig trygga när de handlar på nätet.