CYKELREA! Just nu får du 20-50% på alla 2018-års cyklar, och som alltid - fri frakt!

Varukorg

1000kr kvar till fri frakt!

Du har inga produkter i varukorgen.

Varukorg

1000kr kvar till fri frakt!

Du har inga produkter i varukorgen.

Allmänna villkor

Här hittar du information om villkor som gäller på spobik.se

Dessa villkor gäller från 2018-06-03 och är tillämpliga i fall svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med detsamma. Som konsument omfattas du av Konsumentköplagen Konsumenttjänstlagen och Distansavtalslagen. Köparen skall vara myndig eller inneha målsmans godkännande för att ingå avtal med spobik.se

Betalsätt

Du har möjlighet att betala din order med konto-/kreditkort mot faktura genom delbetalning eller direktbetalning via din banks internetbank (Handelsbanken Swedbank Nordea eller SEB). Klarna uppfyller kraven för PCI DSS och PUL.

Konto/-kreditkort

Vid online-betalning kan du använda ditt VISA MasterCard eller Eurocard. Vi belastar ditt konto-/kreditkort först när köpet avslutats.

Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter och betalar alltid efter att du fått hem dina varor. Fakturaavgift 0 kr.

Vid utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift på 60 00 kr samt dröjsmålsränta om 24%.

Delbetala från 50kr/mån med Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura oavsett antalet köp.

Du betalar valfri summa per månad. Det lägsta belopp du kan betala är 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 kr varje månad. Du kan när du vill betala hela det återstående beloppet. En administrationsavgift om 29 kr tillkommer på fakturan. Allmänna villkor hittar du här.

Leverans

Normal leveranstid är inom 1-3 arbetsdagar.  Om någon av de varor du beställt inte finns i lager meddelar vi dig detta samt beräknad leveranstid. Restnoterade varor levereras fraktfritt i efterhand. Vid förseningar kontaktar vi dig och du har rätt att häva köpet utan kostnad.

Outlösta försändelser som är skickat till ombud  debiteras med 200:- för att täcka leverans och administrationskostnader. Outlösta försändelser som är skickat med hemleverans debiteras med 350:- för att täcka leverans och administrationskostnader.

Leveransmetoder

De flesta leveranser skickas med DHL . Du kan välja att få ditt paket levererat till ett ombud eller hem till dörren.  Det är på köparens ansvar att tillse att den adress som uppgivits till oss vid beställningstillfället är korrekt. Vissa produkter skickas direkt från leverantören, i dessa fall står det på produkten vilken speditör som levererar ditt paket.

Fraktkostnader

Fri frakt gäller när ordersumman överstiger 1000 kr.

Vid beställning under 1000kr tillkommer dessa avgifter;

Tilläggsfrakter

Avbeställning

Spobik arbetar alltid på att minska leveranstiderna och oftast behandlas din order direkt efter du genomfört ditt köp. På grund av den korta leveranstiden är det därför inte möjligt att göra en avbeställning. Du har möjlighet att direkt returnera ditt paket hos ditt ombud.

Ångerrätt

Full ångerrätt gäller inom 100 dagar från det att du mottagit varan. Du har rätt att öppna paketet och testa produkten inom rimliga gränser.

Skriv ut och fyll i  konsumentverkets ångerblankett och skicka den tillsammans med varan i originalförpackning samt medföljande kvitto till Spobik. Använd returfraktsedeln du fick med vid köpet. Kopia på kvitto/faktura krävs. Har du beställt flera varor och vill returnera en eller flera produkter betalar du bara de du har tänkt att behålla.

Spobik löser ej ut paket skickade mot postförskott/efterkrav. Eventuell återbetalning sker senast 14 dagar efter det att returen godkänts. När varan eller varorna är mottagna kontrollerade och godkända så krediteras beloppet inklusive eventuellt fraktkostnad. Vid eventuella avdrag kontaktas köparen. Har du betalat för frakt så återbetalas även det.

Returkostnader

Vanliga paket som skickats via DHL service point eller Posten MyPack: 39 kr.

Skrymmande paket så som cyklar och träningsmaskiner som skickats via hemleverans: 399 kr.

Avdrag vid Ångerrätt

Om du som kund har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att varan som returneras är mindre värd har Spobik rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

Bytesrätt

Bytesrätt gäller i 100 dagar from att du köpt din vara hos Spobik. Detta gäller dock inte på underkläder.
Skriv ut och fyll i  konsumentverkets ångerblankett  . Vill du byta en vara gör du det enkelt genom att returnera den till oss och beställa en ny på spobik.se Ange inga önskemål om byte i returpaketet då den önskade varan kan vara slutsåld när paketet kommer fram till oss. Har din returfraktsedel försvunnit kan du kontakta kundservice för hjälp.

Returadress:
Spobik AB
Huskvarnavägen 40
554 54 Jönköping

Reklamationer

Du har rätt till 3 års reklamationsrätt från det att du köp varan. Viktigt att du sparar faktura/kvitto som bevis annars gäller ingen reklamation. Spobik står för frakten vid reklamationer. Returfrakt för ny produkt vid godkända reklamationer betalas av Spobik.

Skicka ett mail till kundservice@spobik.se med ditt ordernummer bilder och en text om vad det är som är fel på produkten. Beroende på reklamation kan det ta upp till 14 dagar innan Spobik återkommer till dig med ett besked.

Vid fler reklamationsfrågor kontakta kundtjänst.

Personuppgifter

I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss.

All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med dataskyddsförordningen. Personuppgiftsansvarig är Spobik AB (org. nr 559155-6633)

Spobiks kundregister innehåller personuppgifter såsom namn personnummer postadress telefonnummer e-postadress samt IP-nummer. Ändamålet med Spobiks behandling av insamlade personuppgifter är att använda dess för att kunna fullgöra köp på Spobik.

Klarna kommer att samla personuppgifter om dig i samband med betalning. Klarna är således personuppgiftsansvarig för sådana personuppgifter enligt Klarnas villkor

Spobik kommer dela med sig av de personuppgifter till fraktbolagen som krävs för att kunna fullfölja och leverera en beställning.

Om det görs en beställning på en vara som skickas direkt från leverantören så kommer Spobik att skicka över de uppgifter som behövs för att kunna slutföra och fullgöra en beställning från leverantören.

När du använder Chatt och/eller FAQ kan Spobik komma att hantera och lagra de personuppgifter som t.ex. telefonnummer för- och efternamn adress e-post IP-nummer som du själv uppger för att kunna logga och spara historik från tidigare chattar.

När du som kund väljer och e-posta till Spobik så kommer din e-postadress samt e-posthistoriken att sparas för att göra det möjligt och lättare kunna följa upp och svara på ett ärende.

Inga uppgifter kommer att säljas vidare till tredje part eller skickas vidare till tredje land.

Allmänt om personuppgiftsbehandlingen

All behandling av personuppgifter sker enligt dataskyddsförordningen. Ansvarig för behandlingen är Spobik AB.

Vi sparar bara personuppgifter så länge som det är nödvändigt därefter raderas de. Om uppgifter skulle vara ofullständiga felaktiga eller irrelevanta har du rätt att begära att de rättas eller raderas. Du har också rätt att begära skadestånd om behandlingen av dina personuppgifter inte har följt lagen.

Du kan begära ett utdrag på vilka uppgifter som vi har registrerade om dig. För att begära registerutdrag eller rättelse av uppgifter skickar du en skriftlig undertecknad begäran till:

Spobik AB

Huskvarnavägen 40

554 54 Jönköping

Eventuella tryckfel

Vi förbehåller oss för fel i information samt fel i specifikation på samtliga i vårt sortiment förekommande produkter. Alla bilder på våra sidor skall ses som illustrationer och vi kan ej heller garantera att bild återger varans exakta utseende.

Adressändring på befintlig order

Det går att ändra adress på en skickad order mot en avgift på 200:- för administrativt arbete. Kontakta kundtjänst för snabb assistans.

Tvist

Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

Force Majeure

I händelse av krig naturkatastrof stridsåtgärder på arbetsmarknaden myndighetsbeslut uteblivna leveranser från underleverantörer fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.