Beskrivning

Heldämpad terränghoj som ser till att du kan sluka stigarna med full kontroll

Den redan mytomspunna Trek Fuel EX 8 Gen 6 är en terrängmaskin som klarar allt och som har utvecklats för att kunna sluka stigarna med full kontroll. Med den uppgraderade dämpningen, 150 mm fram och 140 mm bak, flyter du fram över knaggliga partier och tekniska utförslöpor och den lätta aluminiumramen skapar extra energi i klättringarna. Nytt inbyggt förvaringsfack i ramen och inställbar geometri ger dig alla fördelar från kolfibermodellerna, men till ett lägre pris. Slanglösa däck och den extremt slagkraftiga XT 1x12-drivlinan från Shimano för högsta möjliga nöje ute på stigarna. Visst, det här är inte flaggskeppet i serien, men hojen har högklassiga komponenter som ser till att du kan bibehålla farten även i riktigt stökig terräng... och den har dessutom uppgraderats där det betyder mest. Tack vare kombinationen av en helt ny geometrin som ställer du in efter egna preferenser och en extremt välbalanserade dämpning ger den dig både mod inför utförslöpor och kraft i klättringarna, på allt ifrån episka långfärdrepor till de vilda kvällsrundor med polarna. Vi är generellt sätt emot att du ska behöva välja en enda mountainbike, men om du nu måste - välj den här! 

Nyckeln till framgång

  • Slagkraftig aluminiumram (Alpha Platinum Aluminium) med geometri för oss som kör både uppför och utför
  • Du får rejäl terrängkapacitet med högklassiga komponenter och hojen har uppgraderats där det betyder mest
  • Invändig vajerdragning i kanaler, UDH-växelöra, uppdaterade fästelement och ett gängat vevlager förenklar underhållet
  • Uppgradrad dämparkonfiguration med reglerbar fjädring och 150/140mm slaglängd som alltid är redo att rocka loss
  • Extremt slagkraftig 1x12-drivlina från Shimano (XT) med bara ett enda växelreglage att hålla koll på!
  • Kraftfulla skivbromsar från Shimano (MT6100) som levererar problemfri funktion i alla typer av förhållanden
  • Dropper post från TranzX ser till att hålla sadeln ur vägen när du snor runt i kurvor och ruschar nedför
  • Högklassigt hjulset från Bontrager (Line Comp 30) med bereda hjulfästen (Boost) och Rapid Drive 108-baknav
  • Tack vare ett justerbart styrlager och Mino Link finns det sex olika geometrier att välja mellan

Avancerad aluminiumram med en minsta sagt imponerande justerbarhet

Stommen utgörs av en avancerad aluminiumram (Alpha Platinum) med en grym vridstyvhet och ett imponerande pivotlänkage i Magnesium. Tack vare ett justerbart styrlager (vinklade lagerskålar säljs separat) och Mino Link finns det sex olika geometrier att välja mellan utan någon negativ inverkan på dämpningen. Använd styrlager med justerbar vinkel när du vill göra den 64,5-graders styrhuvudvinkeln 1 grad brantare eller flackare efter dina egna preferenser utan att vevlagerhöjden påverkas. Ramen är fullproppad med finesser som gör dig till en bättre cyklist, eller vad sägs om ett koniskt styrhuvud ger dig exakt styrning och en mer solid känsla framtill, medan den invändigt kabledragnining (till både växlarna, bromsarna och den höj/sänkbara sadelstolpen) skyddar alla vajrar och ger rätt utseende. Hojen har dessutom kedjestag anpassade efter ramstorleken, vilket i praktiken ger en mer välbalanserad manöverförmåga. Kortare cyklister får en mer lättstyrd cykel och de längre ett bättre grepp för framhjulet i klättringar.

Imponerande dämparkonfiguration som ger dig övertygande kontroll 

Framtill sitter en luftgaffel från Fox (Rhythm 36) med en slaglängd på 150 mm och även baktill sitter en dämpare från FOX (Performance Float X) som har en slaglängd på 140 mm. Dämparna kan optimeras efter vikt samt körstil och de är även utrustad med lockout, vilket innebär att du kan spärra dämparna. Ställ in optimal dämpning och ändra dämparkurvan genom att helt enkelt bara vända en bricka. Cykla med en mindre progressiv inställning för att cykla bekvämare när stigen är fylld med vassa kantigheter. Ställ in en progressivare kurva när du kommer till de stora hindren och inte vill att dämparen ska bottna ur, eller när du vill använda en fjäderdämpare.

Tack vare Trek´s unika Active Braking Pivot har konstruktörerna lyckats styra hur dämpningen ska reagera på de krafter som skapas vid acceleration och inbromsning, dessutom helt oberoende av varandra. I praktiken kan du nyttja dämparen fullt ut även vid inbromsning och du får därmed större kontroll när du behöver det som mest. Den här versionen har dessutom en Dropper post från TranzX (JD-YSP39) med 100/150/170mm slaglängd (beroende på ramstorlek) som ser till kan du sänka sadeln i farten och hålla den ur vägen när du plöjer på i utförslöporna.

Slagkraftig 1x-drivlina och bromsar anpassade för höga hastigheter 

Den extremt slagkraftiga 1x-drivlinan är hämtad från kvalitetssäkra Shimano (XT) och består av en singelklinga samt en 12-delad kassett (30Tx10-51T), vilket sammantaget ger ett imponerande växelomfång som ser till att du kan hålla ett högt tempo i alla typer av terräng och lutningar. Drivlinans funktion är i princip helt krångelfri och eftersom den bara inkluderar ett växelreglage är den dessutom enklare att hålla koll på. Inbromsningen handläggs av ett par effektiva hydrauliska skivbromsar från Shimano (MT6100) som ser till att du har kraftfull bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåren.

Högklassigt hjulset med gummin som klarar besvärlig terräng

Det robusta hjulsetet från Bontrager (Line Comp 30), består av breda aluminiumfälgar (Tubeless Ready) och kvalitetsgummin från Bontrager (XR5 Team Issue) med 2,5" bredd som är klart för drabbning och som briljerar på allt från grusvägar till lös lervälling. Dessa däck har ett imponerande lågt rullmotstånd, bra punkteringsskydd och levererar den perfekta kombinationen av grepp, hastighet och stabilitet, vilket i praktiken innebär att du kan köra snabbare i besvärlig terräng.

Rapid Drive baknavet har 108 ingreppspunkter, vilket ger dig näst intill omedelbar acceleration snarare än en seg fördröjning när du trampar till på pedalerna. Du får jämn gående och direkt kraft när du behöver kasta dig ur kurvorna och satsa för fullt genom de stökiga partierna. Och den extra pedalspärren ger ökad kontroll som kan göra hela skillnaden vid knepiga klättringar.

Breda hjulfästen (110mm fram, 148mm bak) ger dig hjul som är lika styva som ett par mindre hjul, men med alla andra fördelar som ett större däck besitter. Med Boost148 kan du dessutom använda bredare däck och en större kedjekrans utan att påverka q-faktorn eller pedaleffektiviteten. Hjulstorleken är dessutom fullt anpassad efter ramens storlek (29"-hjul på större ramar och 27,5"-hjul på mindre) vilket ser till att du kör med den storlek som ger den perfekta kombinationen kvick manöverförmåga och maximal kontroll. 

Vad säger då världens cykelpress om Fuel EX serie?

  • VitalMTB - "Uppför sig mästerligt... en jäkla bra stigcykel i standardutförande, för alla ȧkstilar"
  • Freehub - "Fuel EX är ett mästerverk som fullkomligt slukar gropigt underlag"
  • Bikerumor - " Redaktörens val"
  • Pinbike - "Årets mountainbike"

Mer om Trek Fuel EX serie

Det här är cyklar som har konstruerats för att du ska kunna ge dig ut på alla tänkbara stigar, på alla tänkbara dagar. Med sin välbalanserade stigcykelgeometri och förfinade dämpning är samtliga modeller i serien galet snabba på singletrack, imponerande kapabla i stökig terräng och lika vansinnigt underhållande... oavsett vart du för dagen väljer att cykla. Fuel EX är kapablare än någonsin, redo att tämja alla stigar med toppfunktioner för inställbarhet, manövreringsförmåga och härliga, lekfulla cykelturer. Den kombinerar en livlig karaktär med långslagig dämpning, som är ett måste i svårare terräng och högre hastigheter. Det här är cykeln som bara ber om att få släppa loss i singletrack-terrängen. Från att tråckla sig igenom täta lövskogar till att bemästra labyrinter med rötter och ta doserade kurvor – Fuel EX är redo för alla stigar.

Du slipper komplicerade dämpningsinställningar, inget hokuspokus eller flippeti-flopp-flopp med en massa avancerade inställningar och inga mixade hjulstorlekar. Inga förbryllande komponenter som du måste hålla på och pilla på inför varenda cykeltur. Oavsett vilken modell du väljer så är det en häftig stigcykel som fungerar för i princip allt och alla. Om du bara ska skaffa en MTB-cykel (man vill ju alltid ha fler)... ja då är på rätt stig när du väljer en Fuel EX, svårare än så är det faktiskt inte!

Fuel EX Gen 5 är smidig och lättstyrd med 130 mm slaglängd bak och 140 mm fram. Även den lägre vikten bidrar, tillsammans med bättre och mer prisvärda komponenter. Kolfibermodellerna har dessutom ett inbyggt förvaringsfack i ramen.

Fuel EX Gen 6 har 140 mm slaglängd bak och 150 mm fram. Det ger extra inställningsmöjligheter och stabilitet. Alla modeller, inklusive aluminiummodeller, har också en robustare ram med ett smart inbyggt förvaringsfack.

Vad säger då världens cykelpress om Fuel EX?

  • Bicycling - ”En stigcykel i världsklass”
  • ENDURO Bike Magazine - ”En absolut stigraket”
  • FREEHUB MTB Magazine - ”Perfekt allroundcykel”
Se alla produkter inom Trek Fuel EX
Specifikation

Allmänt

  • Varumärke Trek
  • Serie Trek Fuel EX
  • Årsmodell 2023
  • Artikelnummer G-601842739808
  • Färg Orange
  • Tillverkarens färg Matte Pennyflake
  • Hemsida tillverkare https://www.trekbikes.com/se/sv_SE/p/36348
  • Växelreglageserie Shimano XT
  • Framväxelserie Oväxlad
  • Bakväxelserie Shimano XT
  • Antal växlar 12-växlad (1 x 12)
  • Bromstyp Hydraulisk skivbroms
  • Vikt (enligt tillverkaren) M - 15,65 kg

Ramset

  • Ram Alpha Platinum Aluminum, inbyggd förvaring, inställbart styrlager, inställbar Mino Link-geometri, inställbar utväxling, kanalstyrt invändigt kablage, pivotlänkage i magnesium, 34,9 mm sadelrör, ISCG 05, 55 mm kedjelinje, BSA 73, diagonalrörssky
  • Rammaterial Aluminium
  • Framgaffeltyp Dämpad
  • Bakgaffeltyp Dämpad
  • Framgaffel Fox Rhythm 36, Float EVOL-luftfjädring, GRIP-dämpare, koniskt styrrör, 44 mm offset, Boost110, 15 mm Kabolt-axel, 140 mm slaglängd
  • Framgaffel, typ av fjäder Luftfjäder
  • Slaglängd fram 140 mm
  • Låsbar framgaffel? Via reglage på framgaffeln
  • Bakdämpare Fox Performance Float X, 2-lägesdämpare, 55 x 185 mm
  • Slaglängd bak 140 mm
  • Låsbar bakdämpare? Via reglage på bakdämparen

Hjul

  • Hjulstorlek 27.5"
  • Framnav Bontrager aluminium, kapslat lager, aluminiumaxel, 6-bults, Boost110, 15 mm genomgående axel
  • Baknav Bontrager aluminium, kapslat lager, 6-bults, Rapid Drive 108, Shimano MicroSpline-frihjul, Boost148, 12 mm genomgående axel
  • Fälgar Bontrager Line Comp 30, TLR Tubeless Ready, 28-håls, Presta-ventil
  • Däckdimension 63-584
  • Framdäck Bontrager XR5 Team Issue, TLR, Inner Strength Casing, aramidkant, 60 tpi, 27,5 x 2,50"
  • Bakdäck Bontrager XR5 Team Issue, TLR, Inner Strength Casing, aramidkant, 60 tpi, 27,5 x 2,50"

Drivlina

  • Växelreglage Shimano XT M8100, 12-delad
  • Bakväxel Shimano XT M8100, lång arm
  • Vevparti Shimano Deore M6120, 30T-krans, 55 mm kedjelinje, 170 mm längdShimano BB-MT501 BSA
  • Vevlager Shimano BB-MT501 BSA
  • Kedja Shimano SLX M7100, 12-växlat

Komponenter

  • Frambroms Shimano hydraulisk skivbroms med 4 kolvar, MT6100-handtag, MT6120-bromsok
  • Bromsskiva fram SRAM CenterLine, 6-bults, avrundad kant, 180 mm
  • Bakbroms Shimano hydraulisk skivbroms med 4 kolvar, MT6100-handtag, MT6120-bromsok
  • Bromsskiva bak SRAM CenterLine, 6-bults, avrundad kant, 180 mm
  • Handtag/Styrlinda Bontrager XR Trail Elite, nylon, Lock-on
  • Styre Bontrager Line, aluminium, 35 mm, 27,5 mm rise, 750 mm bredd
  • Styrstam Bontrager Elite, 35 mm, 0 grader, 35 mm längd
  • Sadelstolpe TranzX JD-YSP39, 100 mm slaglängd, invändigt kablage, 34,9 mm
  • Sadel Bontrager Arvada, Hollow CrMo-rails, 138 mm bredd

Batteri

  • Batteri

Utrustning

  • Pakethållare
Recensioner
Frågor & Svar

Det finns ännu inga frågor om MTB Trek Fuel EX 8 Gen 6 Orange 27.5". Du kan själv ställa en fråga.

Ställ en fråga om MTB Trek Fuel EX 8 Gen 6 Orange 27.5"

Välj rätt cykel för dig i rätt storlek

Vi monterar, justerar & prövar cykeln

Gratis försäkring ingår alltid

Snabba leveranser hem till dörren

Heldämpad terränghoj som ser till att du kan sluka stigarna med full kontroll

Den redan mytomspunna Trek Fuel EX 8 Gen 6 är en terrängmaskin som klarar allt och som har utvecklats för att kunna sluka stigarna med full kontroll. Med den uppgraderade dämpningen, 150 mm fram och 140 mm bak, flyter du fram över knaggliga partier och tekniska utförslöpor och den lätta aluminiumramen skapar extra energi i klättringarna. Nytt inbyggt förvaringsfack i ramen och inställbar geometri ger dig alla fördelar från kolfibermodellerna, men till ett lägre pris. Slanglösa däck och den extremt slagkraftiga XT 1x12-drivlinan från Shimano för högsta möjliga nöje ute på stigarna. Visst, det här är inte flaggskeppet i serien, men hojen har högklassiga komponenter som ser till att du kan bibehålla farten även i riktigt stökig terräng... och den har dessutom uppgraderats där det betyder mest. Tack vare kombinationen av en helt ny geometrin som ställer du in efter egna preferenser och en extremt välbalanserade dämpning ger den dig både mod inför utförslöpor och kraft i klättringarna, på allt ifrån episka långfärdrepor till de vilda kvällsrundor med polarna. Vi är generellt sätt emot att du ska behöva välja en enda mountainbike, men om du nu måste - välj den här! 

Nyckeln till framgång

  • Slagkraftig aluminiumram (Alpha Platinum Aluminium) med geometri för oss som kör både uppför och utför
  • Du får rejäl terrängkapacitet med högklassiga komponenter och hojen har uppgraderats där det betyder mest
  • Invändig vajerdragning i kanaler, UDH-växelöra, uppdaterade fästelement och ett gängat vevlager förenklar underhållet
  • Uppgradrad dämparkonfiguration med reglerbar fjädring och 150/140mm slaglängd som alltid är redo att rocka loss
  • Extremt slagkraftig 1x12-drivlina från Shimano (XT) med bara ett enda växelreglage att hålla koll på!
  • Kraftfulla skivbromsar från Shimano (MT6100) som levererar problemfri funktion i alla typer av förhållanden
  • Dropper post från TranzX ser till att hålla sadeln ur vägen när du snor runt i kurvor och ruschar nedför
  • Högklassigt hjulset från Bontrager (Line Comp 30) med bereda hjulfästen (Boost) och Rapid Drive 108-baknav
  • Tack vare ett justerbart styrlager och Mino Link finns det sex olika geometrier att välja mellan

Avancerad aluminiumram med en minsta sagt imponerande justerbarhet

Stommen utgörs av en avancerad aluminiumram (Alpha Platinum) med en grym vridstyvhet och ett imponerande pivotlänkage i Magnesium. Tack vare ett justerbart styrlager (vinklade lagerskålar säljs separat) och Mino Link finns det sex olika geometrier att välja mellan utan någon negativ inverkan på dämpningen. Använd styrlager med justerbar vinkel när du vill göra den 64,5-graders styrhuvudvinkeln 1 grad brantare eller flackare efter dina egna preferenser utan att vevlagerhöjden påverkas. Ramen är fullproppad med finesser som gör dig till en bättre cyklist, eller vad sägs om ett koniskt styrhuvud ger dig exakt styrning och en mer solid känsla framtill, medan den invändigt kabledragnining (till både växlarna, bromsarna och den höj/sänkbara sadelstolpen) skyddar alla vajrar och ger rätt utseende. Hojen har dessutom kedjestag anpassade efter ramstorleken, vilket i praktiken ger en mer välbalanserad manöverförmåga. Kortare cyklister får en mer lättstyrd cykel och de längre ett bättre grepp för framhjulet i klättringar.

Imponerande dämparkonfiguration som ger dig övertygande kontroll 

Framtill sitter en luftgaffel från Fox (Rhythm 36) med en slaglängd på 150 mm och även baktill sitter en dämpare från FOX (Performance Float X) som har en slaglängd på 140 mm. Dämparna kan optimeras efter vikt samt körstil och de är även utrustad med lockout, vilket innebär att du kan spärra dämparna. Ställ in optimal dämpning och ändra dämparkurvan genom att helt enkelt bara vända en bricka. Cykla med en mindre progressiv inställning för att cykla bekvämare när stigen är fylld med vassa kantigheter. Ställ in en progressivare kurva när du kommer till de stora hindren och inte vill att dämparen ska bottna ur, eller när du vill använda en fjäderdämpare.

Tack vare Trek´s unika Active Braking Pivot har konstruktörerna lyckats styra hur dämpningen ska reagera på de krafter som skapas vid acceleration och inbromsning, dessutom helt oberoende av varandra. I praktiken kan du nyttja dämparen fullt ut även vid inbromsning och du får därmed större kontroll när du behöver det som mest. Den här versionen har dessutom en Dropper post från TranzX (JD-YSP39) med 100/150/170mm slaglängd (beroende på ramstorlek) som ser till kan du sänka sadeln i farten och hålla den ur vägen när du plöjer på i utförslöporna.

Slagkraftig 1x-drivlina och bromsar anpassade för höga hastigheter 

Den extremt slagkraftiga 1x-drivlinan är hämtad från kvalitetssäkra Shimano (XT) och består av en singelklinga samt en 12-delad kassett (30Tx10-51T), vilket sammantaget ger ett imponerande växelomfång som ser till att du kan hålla ett högt tempo i alla typer av terräng och lutningar. Drivlinans funktion är i princip helt krångelfri och eftersom den bara inkluderar ett växelreglage är den dessutom enklare att hålla koll på. Inbromsningen handläggs av ett par effektiva hydrauliska skivbromsar från Shimano (MT6100) som ser till att du har kraftfull bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåren.

Högklassigt hjulset med gummin som klarar besvärlig terräng

Det robusta hjulsetet från Bontrager (Line Comp 30), består av breda aluminiumfälgar (Tubeless Ready) och kvalitetsgummin från Bontrager (XR5 Team Issue) med 2,5" bredd som är klart för drabbning och som briljerar på allt från grusvägar till lös lervälling. Dessa däck har ett imponerande lågt rullmotstånd, bra punkteringsskydd och levererar den perfekta kombinationen av grepp, hastighet och stabilitet, vilket i praktiken innebär att du kan köra snabbare i besvärlig terräng.

Rapid Drive baknavet har 108 ingreppspunkter, vilket ger dig näst intill omedelbar acceleration snarare än en seg fördröjning när du trampar till på pedalerna. Du får jämn gående och direkt kraft när du behöver kasta dig ur kurvorna och satsa för fullt genom de stökiga partierna. Och den extra pedalspärren ger ökad kontroll som kan göra hela skillnaden vid knepiga klättringar.

Breda hjulfästen (110mm fram, 148mm bak) ger dig hjul som är lika styva som ett par mindre hjul, men med alla andra fördelar som ett större däck besitter. Med Boost148 kan du dessutom använda bredare däck och en större kedjekrans utan att påverka q-faktorn eller pedaleffektiviteten. Hjulstorleken är dessutom fullt anpassad efter ramens storlek (29"-hjul på större ramar och 27,5"-hjul på mindre) vilket ser till att du kör med den storlek som ger den perfekta kombinationen kvick manöverförmåga och maximal kontroll. 

Vad säger då världens cykelpress om Fuel EX serie?

  • VitalMTB - "Uppför sig mästerligt... en jäkla bra stigcykel i standardutförande, för alla ȧkstilar"
  • Freehub - "Fuel EX är ett mästerverk som fullkomligt slukar gropigt underlag"
  • Bikerumor - " Redaktörens val"
  • Pinbike - "Årets mountainbike"

Mer om Trek Fuel EX serie

Det här är cyklar som har konstruerats för att du ska kunna ge dig ut på alla tänkbara stigar, på alla tänkbara dagar. Med sin välbalanserade stigcykelgeometri och förfinade dämpning är samtliga modeller i serien galet snabba på singletrack, imponerande kapabla i stökig terräng och lika vansinnigt underhållande... oavsett vart du för dagen väljer att cykla. Fuel EX är kapablare än någonsin, redo att tämja alla stigar med toppfunktioner för inställbarhet, manövreringsförmåga och härliga, lekfulla cykelturer. Den kombinerar en livlig karaktär med långslagig dämpning, som är ett måste i svårare terräng och högre hastigheter. Det här är cykeln som bara ber om att få släppa loss i singletrack-terrängen. Från att tråckla sig igenom täta lövskogar till att bemästra labyrinter med rötter och ta doserade kurvor – Fuel EX är redo för alla stigar.

Du slipper komplicerade dämpningsinställningar, inget hokuspokus eller flippeti-flopp-flopp med en massa avancerade inställningar och inga mixade hjulstorlekar. Inga förbryllande komponenter som du måste hålla på och pilla på inför varenda cykeltur. Oavsett vilken modell du väljer så är det en häftig stigcykel som fungerar för i princip allt och alla. Om du bara ska skaffa en MTB-cykel (man vill ju alltid ha fler)... ja då är på rätt stig när du väljer en Fuel EX, svårare än så är det faktiskt inte!

Fuel EX Gen 5 är smidig och lättstyrd med 130 mm slaglängd bak och 140 mm fram. Även den lägre vikten bidrar, tillsammans med bättre och mer prisvärda komponenter. Kolfibermodellerna har dessutom ett inbyggt förvaringsfack i ramen.

Fuel EX Gen 6 har 140 mm slaglängd bak och 150 mm fram. Det ger extra inställningsmöjligheter och stabilitet. Alla modeller, inklusive aluminiummodeller, har också en robustare ram med ett smart inbyggt förvaringsfack.

Vad säger då världens cykelpress om Fuel EX?

  • Bicycling - ”En stigcykel i världsklass”
  • ENDURO Bike Magazine - ”En absolut stigraket”
  • FREEHUB MTB Magazine - ”Perfekt allroundcykel”
Se alla produkter inom Trek Fuel EX

Allmänt

  • Varumärke Trek
  • Serie Trek Fuel EX
  • Årsmodell 2023
  • Artikelnummer G-601842739808
  • Färg Orange
  • Tillverkarens färg Matte Pennyflake
  • Hemsida tillverkare https://www.trekbikes.com/se/sv_SE/p/36348
  • Växelreglageserie Shimano XT
  • Framväxelserie Oväxlad
  • Bakväxelserie Shimano XT
  • Antal växlar 12-växlad (1 x 12)
  • Bromstyp Hydraulisk skivbroms
  • Vikt (enligt tillverkaren) M - 15,65 kg

Ramset

  • Ram Alpha Platinum Aluminum, inbyggd förvaring, inställbart styrlager, inställbar Mino Link-geometri, inställbar utväxling, kanalstyrt invändigt kablage, pivotlänkage i magnesium, 34,9 mm sadelrör, ISCG 05, 55 mm kedjelinje, BSA 73, diagonalrörssky
  • Rammaterial Aluminium
  • Framgaffeltyp Dämpad
  • Bakgaffeltyp Dämpad
  • Framgaffel Fox Rhythm 36, Float EVOL-luftfjädring, GRIP-dämpare, koniskt styrrör, 44 mm offset, Boost110, 15 mm Kabolt-axel, 140 mm slaglängd
  • Framgaffel, typ av fjäder Luftfjäder
  • Slaglängd fram 140 mm
  • Låsbar framgaffel? Via reglage på framgaffeln
  • Bakdämpare Fox Performance Float X, 2-lägesdämpare, 55 x 185 mm
  • Slaglängd bak 140 mm
  • Låsbar bakdämpare? Via reglage på bakdämparen

Hjul

  • Hjulstorlek 27.5"
  • Framnav Bontrager aluminium, kapslat lager, aluminiumaxel, 6-bults, Boost110, 15 mm genomgående axel
  • Baknav Bontrager aluminium, kapslat lager, 6-bults, Rapid Drive 108, Shimano MicroSpline-frihjul, Boost148, 12 mm genomgående axel
  • Fälgar Bontrager Line Comp 30, TLR Tubeless Ready, 28-håls, Presta-ventil
  • Däckdimension 63-584
  • Framdäck Bontrager XR5 Team Issue, TLR, Inner Strength Casing, aramidkant, 60 tpi, 27,5 x 2,50"
  • Bakdäck Bontrager XR5 Team Issue, TLR, Inner Strength Casing, aramidkant, 60 tpi, 27,5 x 2,50"

Drivlina

  • Växelreglage Shimano XT M8100, 12-delad
  • Bakväxel Shimano XT M8100, lång arm
  • Vevparti Shimano Deore M6120, 30T-krans, 55 mm kedjelinje, 170 mm längdShimano BB-MT501 BSA
  • Vevlager Shimano BB-MT501 BSA
  • Kedja Shimano SLX M7100, 12-växlat

Komponenter

  • Frambroms Shimano hydraulisk skivbroms med 4 kolvar, MT6100-handtag, MT6120-bromsok
  • Bromsskiva fram SRAM CenterLine, 6-bults, avrundad kant, 180 mm
  • Bakbroms Shimano hydraulisk skivbroms med 4 kolvar, MT6100-handtag, MT6120-bromsok
  • Bromsskiva bak SRAM CenterLine, 6-bults, avrundad kant, 180 mm
  • Handtag/Styrlinda Bontrager XR Trail Elite, nylon, Lock-on
  • Styre Bontrager Line, aluminium, 35 mm, 27,5 mm rise, 750 mm bredd
  • Styrstam Bontrager Elite, 35 mm, 0 grader, 35 mm längd
  • Sadelstolpe TranzX JD-YSP39, 100 mm slaglängd, invändigt kablage, 34,9 mm
  • Sadel Bontrager Arvada, Hollow CrMo-rails, 138 mm bredd

Batteri

  • Batteri

Utrustning

  • Pakethållare
Reviews

Det finns ännu inga frågor om MTB Trek Fuel EX 8 Gen 6 Orange 27.5". Du kan själv ställa en fråga.

Ställ en fråga om MTB Trek Fuel EX 8 Gen 6 Orange 27.5"