Beskrivning

Mäter du kvalitet i prestanda per investerad krona så finns inget vassare!

Den mytomspunna Trek Fuel EX 9.8 GX AXS Gen 5 är en rapp terrängmaskin som klarar allt och som har utvecklats för att kunna sluka stigarna med full kontroll. Den är byggd på en lätt och bekväm kolfiberram med uppgraderade komponenter som är tillverkade för att kunna hantera riktigt prövande cykling. Tack vare FOX Performance-dämpningen med 140/140mm slaglängd kan du flyta fram genom kletet medan de vassa kolfiberhjulen håller dig på spåret genom den vilda terrängen. Den är proppad med senaste teknik, som t.ex. en trådlös SRAM GX AXS-drivlina som är superprydlig och anpassningsbar. Tack vare kombinationen av en geometri som ställer du in efter egna preferenser och en välbalanserade dämpning ger den dig både mod inför utförslöpor och kraft i klättringarna, på allt ifrån episka långfärdrepor till de vilda kvällsrundor med polarna. Vi är generellt sätt emot att du ska behöva välja en enda mountainbike, men om du nu måste - välj den här! 

Nyckeln till framgång

  • Tävlingsklar stomme i kolfiber (OCLV Mountain Carbon) med geometri för oss som kör både uppför och utför
  • Det snyggt inbyggda förvaringsutrymmet är perfekt för att ta med en punkteringssats och annan utrustning
  • Du får en lätt och styv kolfiberram och progressiv stiggeometri som är redo att klara allt
  • Invändig vajerdragning i kanaler, UDH-växelöra, uppdaterade fästelement och ett gängat vevlager förenklar underhållet
  • Uppgradrad dämparkonfiguration med reglerbar fjädring och 150/140mm slaglängd som alltid är redo att rocka loss
  • Extremt slagkraftig 1x-drivlina från SRAM (GX Eagle AXS) med 12 trådlöst styrda växlar 
  • Kraftfulla skivbromsar med 4 kolvar från SRAM (G2 RS) som levererar problemfri funktion i alla typer av förhållanden
  • Högklassigt hjulset i kolfiber från Bontrager (Line Elite 30) med bereda hjulfästen (Boost) och Rapid Drive 108-baknav
  • Tack vare ett justerbart styrlager och Mino Link finns det sex olika geometrier att välja mellan
  • Tvådelat diagonalrörsskydd som skruvas fast skyddar mot både stenskott och liftskador
  • Dropper post från Bontrager ser till att hålla sadeln ur vägen när du snor runt i kurvor och ruschar nedför

Avancerad stomme i kolfiber med en minsta sagt imponerande justerbarhet

Stommen utgörs av en avancerad ram i högklassig kolfiber med grym vridstyvhet samt ett imponerande pivotlänkage i magnesium. Tack vare ett justerbart styrlager (vinklade lagerskålar säljs separat) och Mino Link finns det sex olika geometrier att välja mellan utan någon negativ inverkan på dämpningen. Använd styrlager med justerbar vinkel när du vill göra styrhuvudvinkeln 1 grad brantare eller flackare efter dina egna preferenser utan att vevlagerhöjden påverkas.

Ramen är fullproppad med finesser som gör dig till en bättre cyklist, eller vad sägs om ett koniskt styrhuvud ger dig exakt styrning och en mer solid känsla framtill, medan den invändigt kabledragnining som skyddar alla vajrar och ger rätt utseende. Hojen har dessutom kedjestag anpassade efter ramstorleken, vilket i praktiken ger en mer välbalanserad manöverförmåga. Kortare cyklister får en mer lättstyrd cykel och de längre ett bättre grepp för framhjulet i klättringar. 

Imponerande dämparkonfiguration som ger dig övertygande kontroll 

Framtill sitter en luftgaffel från FOX (Performance 36) med en slaglängd på 140 mm och även baktill sitter en dämpare från FOX (Performance Float Evol) med en slaglängd på 140 mm. Ställ in optimal dämpning och ändra dämparkurvan genom att helt enkelt bara vända en bricka. Cykla med en mindre progressiv inställning för att cykla bekvämare när stigen är fylld med vassa kantigheter. Ställ in en progressivare kurva när du kommer till de stora hindren och inte vill att dämparen ska bottna ur, eller när du vill använda en fjäderdämpare.

Tack vare Trek´s unika Active Braking Pivot har konstruktörerna lyckats styra hur dämpningen ska reagera på de krafter som skapas vid acceleration och inbromsning, dessutom helt oberoende av varandra. I praktiken kan du nyttja dämparen fullt ut även vid inbromsning och du får därmed större kontroll när du behöver det som mest. Den här versionen har dessutom en Dropper post från Bontrager (Line Elite) med 100-200mm slaglängd (beroende på ramstorlek) som ser till kan du sänka sadeln i farten och hålla den ur vägen när du plöjer på i utförslöporna.

Slagkraftig 1x-drivlina och högklassiga skivbromsar med 4-kolvsok

Den slagkraftiga 1x-drivlinan är hämtad från SRAM (GX Eagle AXS) och består av en bergsäker singelklinga samt en 12-delad kassett (30Tx10-52T), vilket sammantaget ger ett växelomfång som ser till att du kan hålla ett högt tempo i alla typer av terräng och lutningar. Den trådlöst styrda drivlinans funktion är näst intill helt krångelfri och eftersom den bara inkluderar ett växelreglage är den dessutom enklare att hålla koll på. Inbromsningen handläggs av ett par extra kraftfulla hydrauliska skivbromsar från SRAM (G2 RS) som ser till att du har imponerande effektiv bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåren.

Mästerligt hjulset med greppsäkra gummin som klarar besvärlig terräng

Det mästerliga hjulsetet från Bontrager (Line Elite 30) består av kolfiberfälgar som försetts med kvalitetsgummin från Bontrager (XR4 Team Issue) med 2,6 bredd som är klart för drabbning och som briljerar på allt från grusvägar till lös lervälling. Dessa däck har ett imponerande lågt rullmotstånd, bra punkteringsskydd och levererar den perfekta kombinationen av grepp, hastighet och stabilitet, vilket i praktiken innebär att du kan köra snabbare i besvärlig terräng. Dess lätta och styva kolfiberhjul gör processen kort med tekniska partier och håller dig på din linje, även när den verkar skrämmande svår.

Rapid Drive baknavet har 108 ingreppspunkter, vilket ger dig näst intill omedelbar acceleration snarare än en seg fördröjning när du trampar till på pedalerna. Du får jämn gående och direkt kraft när du behöver kasta dig ur kurvorna och satsa för fullt genom de stökiga partierna. Och den extra pedalspärren ger ökad kontroll som kan göra hela skillnaden vid knepiga klättringar.

Breda hjulfästen (110mm fram, 148mm bak) ger dig hjul som är lika styva som ett par mindre hjul, men med alla andra fördelar som ett större däck besitter. Med Boost148 kan du dessutom använda bredare däck och en större kedjekrans utan att påverka q-faktorn eller pedaleffektiviteten. Hjulstorleken är dessutom fullt anpassad efter ramens storlek (29-hjul på större ramar och 27,5-hjul på mindre) vilket ser till att du kör med den storlek som ger den perfekta kombinationen kvick manöverförmåga och maximal kontroll. 

Vad säger då världens cykelpress om Fuel EX serie?

  • VitalMTB - Uppför sig mästerligt... en jäkla bra stigcykel i standardutförande, för alla ?kstilar
  • Freehub - Fuel EX är ett mästerverk som fullkomligt slukar gropigt underlag
  • Bikerumor - Redaktörens val
  • Pinbike - Årets mountainbike

Mer om Trek Fuel EX serie

Det här är cyklar som har konstruerats för att du ska kunna ge dig ut på alla tänkbara stigar, på alla tänkbara dagar. Med sin välbalanserade stigcykelgeometri och förfinade dämpning är samtliga modeller i serien galet snabba på singletrack, imponerande kapabla i stökig terräng och lika vansinnigt underhållande... oavsett vart du för dagen väljer att cykla. Fuel EX är kapablare än någonsin, redo att tämja alla stigar med toppfunktioner för inställbarhet, manövreringsförmåga och härliga, lekfulla cykelturer. Den kombinerar en livlig karaktär med långslagig dämpning, som är ett måste i svårare terräng och högre hastigheter. Det här är cykeln som bara ber om att få släppa loss i singletrack-terrängen. Från att tråckla sig igenom täta lövskogar till att bemästra labyrinter med rötter och ta doserade kurvor – Fuel EX är redo för alla stigar.

Du slipper komplicerade dämpningsinställningar, inget hokuspokus eller flippeti-flopp-flopp med en massa avancerade inställningar och inga mixade hjulstorlekar. Inga förbryllande komponenter som du måste hålla på och pilla på inför varenda cykeltur. Oavsett vilken modell du väljer så är det en häftig stigcykel som fungerar för i princip allt och alla. Om du bara ska skaffa en MTB-cykel (man vill ju alltid ha fler)... ja då är på rätt stig när du väljer en Fuel EX, svårare än så är det faktiskt inte!

Fuel EX Gen 5 är smidig och lättstyrd med 130 mm slaglängd bak och 140 mm fram. Även den lägre vikten bidrar, tillsammans med bättre och mer prisvärda komponenter. Kolfibermodellerna har dessutom ett inbyggt förvaringsfack i ramen.

Fuel EX Gen 6 har 140 mm slaglängd bak och 150 mm fram. Det ger extra inställningsmöjligheter och stabilitet. Alla modeller, inklusive aluminiummodeller, har också en robustare ram med ett smart inbyggt förvaringsfack.

Vad säger då världens cykelpress om Fuel EX?

  • Bicycling - ”En stigcykel i världsklass”
  • ENDURO Bike Magazine - ”En absolut stigraket”
  • FREEHUB MTB Magazine - ”Perfekt allroundcykel”
Se alla produkter inom Trek Fuel EX
Specifikation

Allmänt

  • Varumärke Trek
  • Serie Trek Fuel EX
  • Årsmodell 2022
  • Artikelnummer G-601842596036
  • Färg Grå
  • Tillverkarens färg MATTE CARBON SMOKE
  • Hemsida tillverkare https://www.trekbikes.com/se/sv_SE/p/35193
  • Växelreglageserie SRAM GX Eagle AXS
  • Framväxelserie Oväxlad
  • Bakväxelserie SRAM GX Eagle AXS
  • Antal växlar 12-växlad (1 x 12)
  • Bromstyp Hydraulisk skivbroms
  • Vikt (enligt tillverkaren) M - 13,21 kg

Ramset

  • Ram Ram och stag i OCLV Mountain Carbon, integrerad förvaring, koniskt styrhuvud, Knock Block, invändigt Control Freak-kablage, Carbon Armor, ISCG 05, pivotlänkage i magnesium, Mino Link, ABP, Boost148, 130 mm slaglängd
  • Rammaterial Kolfiber
  • Framgaffeltyp Dämpad
  • Bakgaffeltyp Dämpad
  • Framgaffel Fox Performance 36, Float EVOL-luftfjädring, GRIP-dämpare, koniskt styrrör, 44 mm offset, Boost110, 15 mm Kabolt-axel, 140 mm slaglängd
  • Framgaffel, typ av fjäder Luftfjäder
  • Slaglängd fram 140 mm
  • Låsbar framgaffel? Via reglage på framgaffeln
  • Bakdämpare Fox Performance Float EVOL, RE:aktiv med Thru Shaft 3-lägesdämpare, inställd av Trek Suspension Lab, 210 x 55 mm
  • Låsbar bakdämpare? Via reglage på bakdämparen

Hjul

  • Hjulstorlek 29"
  • Hjul Framhjul: Bontrager Line Elite 30, OCLV Mountain Carbon, Tubeless Ready, 6-bults, Boost110, 15 mm genomgående axel. Bakhjul: Bontrager Line Elite 30 OCLV Mountain Carbon, TLR, Rapid Drive 108, 6-bults, SRAM XD-drivning, Boost148, 12 mm genomgående axel
  • Framnav Bontrager aluminium, kapslat lager, aluminiumaxel, 6-bults, Boost110, 15 mm genomgående axel
  • Baknav Bontrager aluminium, kapslat lager, 6-bults, 108T Rapid Drive, SRAM XD-drivlina, Boost148, 12 mm genomgående axel
  • Fälgar Bontrager Line Elite 30, Tubeless Ready
  • Däckdimension 66-622
  • Framdäck Bontrager XR4 Team Issue, TLR, Inner Strength-däcksida, aramidkant, 120 tpi, 29 x 2,60"
  • Bakdäck Bontrager XR4 Team Issue, TLR, Inner Strength-däcksida, aramidkant, 120 tpi, 29 x 2,60"

Drivlina

  • Växelreglage SRAM GX Eagle AXS, 12 speed
  • Bakväxel SRAM GX Eagle AXS
  • Vevparti SRAM GX Eagle, DUB, 30T aluminiumkrans, Boost, 175 mm längd
  • Vevlager SRAM DUB, 92 mm, presspassat
  • Kedja SRAM GX Eagle, 12-växlat
  • Kassett SRAM Eagle XG-1275 10–52, 12-delad

Komponenter

  • Frambroms SRAM G2 RS hydraulisk skivbroms
  • Bromsskiva fram SRAM CenterLine, 6-bults, avrundad kant, 200 mm
  • Bakbroms SRAM G2 RS hydraulisk skivbroms
  • Bromsskiva bak SRAM CenterLine, 6-bults, avrundad kant, 200 mm
  • Handtag/Styrlinda Bontrager XR Trail Elite, nylon, Lock-on
  • Styre Bontrager Line Pro, OCLV Carbon, 35 mm, 27,5 mm rise, 780 mm bredd
  • Styrstam Bontrager Line Pro, 35 mm, Knock Block, Blendr-teknikkompatibel, 0 grader, 45 mm längd
  • Styrlager Knock Block integrerat, 58-gradersvinkel, kapslat lager, 1 1/8" övre, 1,5" nedre
  • Sadelstolpe Bontrager Line Elite, 170 mm slaglängd, MaxFlow, invändig vajerdragning, 31,6 mm, 480 mm längd
  • Sadel Bontrager Arvada, austenitrails, 138 mm bredd

Batteri

  • Batteri

Utrustning

  • Pakethållare
Recensioner
Frågor & Svar

Det finns ännu inga frågor om MTB Trek Fuel EX 9.8 GX AXS Gen 5 Grå 29". Du kan själv ställa en fråga.

Ställ en fråga om MTB Trek Fuel EX 9.8 GX AXS Gen 5 Grå 29"

Välj rätt cykel för dig i rätt storlek

Vi monterar, justerar & prövar cykeln

Gratis försäkring ingår alltid

Snabba leveranser hem till dörren

Mäter du kvalitet i prestanda per investerad krona så finns inget vassare!

Den mytomspunna Trek Fuel EX 9.8 GX AXS Gen 5 är en rapp terrängmaskin som klarar allt och som har utvecklats för att kunna sluka stigarna med full kontroll. Den är byggd på en lätt och bekväm kolfiberram med uppgraderade komponenter som är tillverkade för att kunna hantera riktigt prövande cykling. Tack vare FOX Performance-dämpningen med 140/140mm slaglängd kan du flyta fram genom kletet medan de vassa kolfiberhjulen håller dig på spåret genom den vilda terrängen. Den är proppad med senaste teknik, som t.ex. en trådlös SRAM GX AXS-drivlina som är superprydlig och anpassningsbar. Tack vare kombinationen av en geometri som ställer du in efter egna preferenser och en välbalanserade dämpning ger den dig både mod inför utförslöpor och kraft i klättringarna, på allt ifrån episka långfärdrepor till de vilda kvällsrundor med polarna. Vi är generellt sätt emot att du ska behöva välja en enda mountainbike, men om du nu måste - välj den här! 

Nyckeln till framgång

  • Tävlingsklar stomme i kolfiber (OCLV Mountain Carbon) med geometri för oss som kör både uppför och utför
  • Det snyggt inbyggda förvaringsutrymmet är perfekt för att ta med en punkteringssats och annan utrustning
  • Du får en lätt och styv kolfiberram och progressiv stiggeometri som är redo att klara allt
  • Invändig vajerdragning i kanaler, UDH-växelöra, uppdaterade fästelement och ett gängat vevlager förenklar underhållet
  • Uppgradrad dämparkonfiguration med reglerbar fjädring och 150/140mm slaglängd som alltid är redo att rocka loss
  • Extremt slagkraftig 1x-drivlina från SRAM (GX Eagle AXS) med 12 trådlöst styrda växlar 
  • Kraftfulla skivbromsar med 4 kolvar från SRAM (G2 RS) som levererar problemfri funktion i alla typer av förhållanden
  • Högklassigt hjulset i kolfiber från Bontrager (Line Elite 30) med bereda hjulfästen (Boost) och Rapid Drive 108-baknav
  • Tack vare ett justerbart styrlager och Mino Link finns det sex olika geometrier att välja mellan
  • Tvådelat diagonalrörsskydd som skruvas fast skyddar mot både stenskott och liftskador
  • Dropper post från Bontrager ser till att hålla sadeln ur vägen när du snor runt i kurvor och ruschar nedför

Avancerad stomme i kolfiber med en minsta sagt imponerande justerbarhet

Stommen utgörs av en avancerad ram i högklassig kolfiber med grym vridstyvhet samt ett imponerande pivotlänkage i magnesium. Tack vare ett justerbart styrlager (vinklade lagerskålar säljs separat) och Mino Link finns det sex olika geometrier att välja mellan utan någon negativ inverkan på dämpningen. Använd styrlager med justerbar vinkel när du vill göra styrhuvudvinkeln 1 grad brantare eller flackare efter dina egna preferenser utan att vevlagerhöjden påverkas.

Ramen är fullproppad med finesser som gör dig till en bättre cyklist, eller vad sägs om ett koniskt styrhuvud ger dig exakt styrning och en mer solid känsla framtill, medan den invändigt kabledragnining som skyddar alla vajrar och ger rätt utseende. Hojen har dessutom kedjestag anpassade efter ramstorleken, vilket i praktiken ger en mer välbalanserad manöverförmåga. Kortare cyklister får en mer lättstyrd cykel och de längre ett bättre grepp för framhjulet i klättringar. 

Imponerande dämparkonfiguration som ger dig övertygande kontroll 

Framtill sitter en luftgaffel från FOX (Performance 36) med en slaglängd på 140 mm och även baktill sitter en dämpare från FOX (Performance Float Evol) med en slaglängd på 140 mm. Ställ in optimal dämpning och ändra dämparkurvan genom att helt enkelt bara vända en bricka. Cykla med en mindre progressiv inställning för att cykla bekvämare när stigen är fylld med vassa kantigheter. Ställ in en progressivare kurva när du kommer till de stora hindren och inte vill att dämparen ska bottna ur, eller när du vill använda en fjäderdämpare.

Tack vare Trek´s unika Active Braking Pivot har konstruktörerna lyckats styra hur dämpningen ska reagera på de krafter som skapas vid acceleration och inbromsning, dessutom helt oberoende av varandra. I praktiken kan du nyttja dämparen fullt ut även vid inbromsning och du får därmed större kontroll när du behöver det som mest. Den här versionen har dessutom en Dropper post från Bontrager (Line Elite) med 100-200mm slaglängd (beroende på ramstorlek) som ser till kan du sänka sadeln i farten och hålla den ur vägen när du plöjer på i utförslöporna.

Slagkraftig 1x-drivlina och högklassiga skivbromsar med 4-kolvsok

Den slagkraftiga 1x-drivlinan är hämtad från SRAM (GX Eagle AXS) och består av en bergsäker singelklinga samt en 12-delad kassett (30Tx10-52T), vilket sammantaget ger ett växelomfång som ser till att du kan hålla ett högt tempo i alla typer av terräng och lutningar. Den trådlöst styrda drivlinans funktion är näst intill helt krångelfri och eftersom den bara inkluderar ett växelreglage är den dessutom enklare att hålla koll på. Inbromsningen handläggs av ett par extra kraftfulla hydrauliska skivbromsar från SRAM (G2 RS) som ser till att du har imponerande effektiv bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåren.

Mästerligt hjulset med greppsäkra gummin som klarar besvärlig terräng

Det mästerliga hjulsetet från Bontrager (Line Elite 30) består av kolfiberfälgar som försetts med kvalitetsgummin från Bontrager (XR4 Team Issue) med 2,6 bredd som är klart för drabbning och som briljerar på allt från grusvägar till lös lervälling. Dessa däck har ett imponerande lågt rullmotstånd, bra punkteringsskydd och levererar den perfekta kombinationen av grepp, hastighet och stabilitet, vilket i praktiken innebär att du kan köra snabbare i besvärlig terräng. Dess lätta och styva kolfiberhjul gör processen kort med tekniska partier och håller dig på din linje, även när den verkar skrämmande svår.

Rapid Drive baknavet har 108 ingreppspunkter, vilket ger dig näst intill omedelbar acceleration snarare än en seg fördröjning när du trampar till på pedalerna. Du får jämn gående och direkt kraft när du behöver kasta dig ur kurvorna och satsa för fullt genom de stökiga partierna. Och den extra pedalspärren ger ökad kontroll som kan göra hela skillnaden vid knepiga klättringar.

Breda hjulfästen (110mm fram, 148mm bak) ger dig hjul som är lika styva som ett par mindre hjul, men med alla andra fördelar som ett större däck besitter. Med Boost148 kan du dessutom använda bredare däck och en större kedjekrans utan att påverka q-faktorn eller pedaleffektiviteten. Hjulstorleken är dessutom fullt anpassad efter ramens storlek (29-hjul på större ramar och 27,5-hjul på mindre) vilket ser till att du kör med den storlek som ger den perfekta kombinationen kvick manöverförmåga och maximal kontroll. 

Vad säger då världens cykelpress om Fuel EX serie?

  • VitalMTB - Uppför sig mästerligt... en jäkla bra stigcykel i standardutförande, för alla ?kstilar
  • Freehub - Fuel EX är ett mästerverk som fullkomligt slukar gropigt underlag
  • Bikerumor - Redaktörens val
  • Pinbike - Årets mountainbike

Mer om Trek Fuel EX serie

Det här är cyklar som har konstruerats för att du ska kunna ge dig ut på alla tänkbara stigar, på alla tänkbara dagar. Med sin välbalanserade stigcykelgeometri och förfinade dämpning är samtliga modeller i serien galet snabba på singletrack, imponerande kapabla i stökig terräng och lika vansinnigt underhållande... oavsett vart du för dagen väljer att cykla. Fuel EX är kapablare än någonsin, redo att tämja alla stigar med toppfunktioner för inställbarhet, manövreringsförmåga och härliga, lekfulla cykelturer. Den kombinerar en livlig karaktär med långslagig dämpning, som är ett måste i svårare terräng och högre hastigheter. Det här är cykeln som bara ber om att få släppa loss i singletrack-terrängen. Från att tråckla sig igenom täta lövskogar till att bemästra labyrinter med rötter och ta doserade kurvor – Fuel EX är redo för alla stigar.

Du slipper komplicerade dämpningsinställningar, inget hokuspokus eller flippeti-flopp-flopp med en massa avancerade inställningar och inga mixade hjulstorlekar. Inga förbryllande komponenter som du måste hålla på och pilla på inför varenda cykeltur. Oavsett vilken modell du väljer så är det en häftig stigcykel som fungerar för i princip allt och alla. Om du bara ska skaffa en MTB-cykel (man vill ju alltid ha fler)... ja då är på rätt stig när du väljer en Fuel EX, svårare än så är det faktiskt inte!

Fuel EX Gen 5 är smidig och lättstyrd med 130 mm slaglängd bak och 140 mm fram. Även den lägre vikten bidrar, tillsammans med bättre och mer prisvärda komponenter. Kolfibermodellerna har dessutom ett inbyggt förvaringsfack i ramen.

Fuel EX Gen 6 har 140 mm slaglängd bak och 150 mm fram. Det ger extra inställningsmöjligheter och stabilitet. Alla modeller, inklusive aluminiummodeller, har också en robustare ram med ett smart inbyggt förvaringsfack.

Vad säger då världens cykelpress om Fuel EX?

  • Bicycling - ”En stigcykel i världsklass”
  • ENDURO Bike Magazine - ”En absolut stigraket”
  • FREEHUB MTB Magazine - ”Perfekt allroundcykel”
Se alla produkter inom Trek Fuel EX

Allmänt

  • Varumärke Trek
  • Serie Trek Fuel EX
  • Årsmodell 2022
  • Artikelnummer G-601842596036
  • Färg Grå
  • Tillverkarens färg MATTE CARBON SMOKE
  • Hemsida tillverkare https://www.trekbikes.com/se/sv_SE/p/35193
  • Växelreglageserie SRAM GX Eagle AXS
  • Framväxelserie Oväxlad
  • Bakväxelserie SRAM GX Eagle AXS
  • Antal växlar 12-växlad (1 x 12)
  • Bromstyp Hydraulisk skivbroms
  • Vikt (enligt tillverkaren) M - 13,21 kg

Ramset

  • Ram Ram och stag i OCLV Mountain Carbon, integrerad förvaring, koniskt styrhuvud, Knock Block, invändigt Control Freak-kablage, Carbon Armor, ISCG 05, pivotlänkage i magnesium, Mino Link, ABP, Boost148, 130 mm slaglängd
  • Rammaterial Kolfiber
  • Framgaffeltyp Dämpad
  • Bakgaffeltyp Dämpad
  • Framgaffel Fox Performance 36, Float EVOL-luftfjädring, GRIP-dämpare, koniskt styrrör, 44 mm offset, Boost110, 15 mm Kabolt-axel, 140 mm slaglängd
  • Framgaffel, typ av fjäder Luftfjäder
  • Slaglängd fram 140 mm
  • Låsbar framgaffel? Via reglage på framgaffeln
  • Bakdämpare Fox Performance Float EVOL, RE:aktiv med Thru Shaft 3-lägesdämpare, inställd av Trek Suspension Lab, 210 x 55 mm
  • Låsbar bakdämpare? Via reglage på bakdämparen

Hjul

  • Hjulstorlek 29"
  • Hjul Framhjul: Bontrager Line Elite 30, OCLV Mountain Carbon, Tubeless Ready, 6-bults, Boost110, 15 mm genomgående axel. Bakhjul: Bontrager Line Elite 30 OCLV Mountain Carbon, TLR, Rapid Drive 108, 6-bults, SRAM XD-drivning, Boost148, 12 mm genomgående axel
  • Framnav Bontrager aluminium, kapslat lager, aluminiumaxel, 6-bults, Boost110, 15 mm genomgående axel
  • Baknav Bontrager aluminium, kapslat lager, 6-bults, 108T Rapid Drive, SRAM XD-drivlina, Boost148, 12 mm genomgående axel
  • Fälgar Bontrager Line Elite 30, Tubeless Ready
  • Däckdimension 66-622
  • Framdäck Bontrager XR4 Team Issue, TLR, Inner Strength-däcksida, aramidkant, 120 tpi, 29 x 2,60"
  • Bakdäck Bontrager XR4 Team Issue, TLR, Inner Strength-däcksida, aramidkant, 120 tpi, 29 x 2,60"

Drivlina

  • Växelreglage SRAM GX Eagle AXS, 12 speed
  • Bakväxel SRAM GX Eagle AXS
  • Vevparti SRAM GX Eagle, DUB, 30T aluminiumkrans, Boost, 175 mm längd
  • Vevlager SRAM DUB, 92 mm, presspassat
  • Kedja SRAM GX Eagle, 12-växlat
  • Kassett SRAM Eagle XG-1275 10–52, 12-delad

Komponenter

  • Frambroms SRAM G2 RS hydraulisk skivbroms
  • Bromsskiva fram SRAM CenterLine, 6-bults, avrundad kant, 200 mm
  • Bakbroms SRAM G2 RS hydraulisk skivbroms
  • Bromsskiva bak SRAM CenterLine, 6-bults, avrundad kant, 200 mm
  • Handtag/Styrlinda Bontrager XR Trail Elite, nylon, Lock-on
  • Styre Bontrager Line Pro, OCLV Carbon, 35 mm, 27,5 mm rise, 780 mm bredd
  • Styrstam Bontrager Line Pro, 35 mm, Knock Block, Blendr-teknikkompatibel, 0 grader, 45 mm längd
  • Styrlager Knock Block integrerat, 58-gradersvinkel, kapslat lager, 1 1/8" övre, 1,5" nedre
  • Sadelstolpe Bontrager Line Elite, 170 mm slaglängd, MaxFlow, invändig vajerdragning, 31,6 mm, 480 mm längd
  • Sadel Bontrager Arvada, austenitrails, 138 mm bredd

Batteri

  • Batteri

Utrustning

  • Pakethållare
Reviews

Det finns ännu inga frågor om MTB Trek Fuel EX 9.8 GX AXS Gen 5 Grå 29". Du kan själv ställa en fråga.

Ställ en fråga om MTB Trek Fuel EX 9.8 GX AXS Gen 5 Grå 29"