Beskrivning

Vi pratar monstertruck och flygande matta i ett och samma paket

De långslagiga enduromonstret Trek Slash 8 är stigcyklarnas okrönte konungen och den är skapad för att leverera hög hastighet och maximal körglädje i den allra stökigaste terrängen. Jo den rasar omutligt nedför stökiga branter men den är samtidigt smidig, lätt och imponerande greppsäker i stigningar. Och om du helst håller till i parken så kommer Slash att leverera varv efter varv med adrenalinstinna upplevelser och breda leenden mellan dubbelhoppen och droppen. Den är verkligen grymt stabil med samtidigt lekfullt lättkörd, och för att matcha dess ökade slaglängd (170/160mm) har Slash uppdaterats med en geometri som både är längre, flackare och lägre. I praktiken innebär det ökad stabilitet när du flyger fram i branterna och på lösare underlag, samtidigt som den aggressiva vinkeln på styrhuvudet gynnar din pedaleffektivitet. Slash är ren körglädje och den kommer se till att du tar dig nedför utmanande nedförslut fortare än någon annan i kompiskretsen, och det kanske bästa av allt är att ju hårdare du kör ju mer ger den tillbaka... 

Nyckeln till framgång! 

  • Tävlingsklar cykel som samtidigt är vansinnigt skoj i riktigt stökig terräng
  • Slagkraftig aluminiumram (Alpha Platinum) som skapar breda leenden mellan dubbelhoppen och droppen
  • Dämparkonfiguration med avancerad luftfjädring och 170/160mm slaglängd som är redo att rocka loss
  • 1x12-drivlina från SRAM (GX Eagle) med ett enda växelreglage att hålla koll på
  • Extra skydd på diagonalröret minimerar risken för att ramen ska råka ut för allvarliga skador
  • Uppdaterad Knock Block 2.0 som fått större styrvinkel utan att svängradien offras
  • Brett sadelrör (34,9 mm diameter) är både starkare, hållbarare och går snabbare att flytta upp och ned
  • Dropper post från TranzX ser till kan du sänka sadeln i farten och hålla den ur vägen när du plöjer utför
  • I det inbyggda förvaringsfacket kan du förvara verktyg och andra nödvändigheter
  • Stora 29-tummare som kan rulla över stora saker och flyger fram i stora hopp

Slagkraftig aluminiumram med imponerande egenskaper

Stommen utgörs av en avancerad aluminiumram (Alpha Platinum Aluminium) med en imponerande vridstyvhet och ett imponerande pivotlänkage i magnesium. Smarta Mino Link ser till att du kan reglera ramens geometri utan negativ inverkan på dämpningen. Du kan finjustera styrhuvudets vinkel med 1/2 ° och vevlagrets höjd med upp till 10 mm, och du reglerar det enkelt via en mutter. Ramen är fullproppad med massor av smarta finesser (t ex diagonalrörsskydd, skyttelskydd, gängat vevlager, ISCG 05, extra brett sadelrör) som gör dig till en bättre cyklist, eller vad sägs om ett koniskt styrhuvud ger dig exakt styrning och en mer solid känsla framtill, medan den invändigt kabledragnining (till både växlarna, bromsarna och den höj/sänkbara sadelstolpen) skyddar alla vajrar och ger rätt utseende. Två andra smarta funktioner ramens inbyggda förvaringsutrymme och Knock Block 2.0 styrlager som hindrar styret ifrån att snurra runt om du kraschar, vilket i sin tur skyddar kablarna från att ryckas loss och reglagen från att slå i ramens överrör.

Dräpande dämparkonfiguration som ger dig klassledande kontroll 

Framtill sitter en luftgaffel från RockShox (Lyrik Select+) med en slaglängd på 170 mm och även baktill sitter en dämpare från RockShox (Super Deluxe Ultimate) med en slaglängd på 160 mm. Dämparna kan optimeras efter både vikt samt körstil och luftfjädringen har exklusiva Thru Shaft som ger dig ett fantastiskt grepp, mjuk kontroll och allt den stabilitet som du behöver för att kasta dig utför de brantaste backarna dagarna i ända. Med den helt nya lågkompressionsinställningen kan man dessutom eliminera cyklistens inverkan utan att behöva påverka den kompressionen som så väl behövs vid höga hastigheter på de lite mer brutala skogsstigarna. Tack vare Trek´s unika Active Braking Pivot har konstruktörerna lyckats styra hur dämpningen ska reagera på de krafter som skapas vid acceleration och inbromsning, dessutom helt oberoende av varandra. I praktiken kan du nyttja dämparen fullt ut även vid inbromsning och du får därmed större kontroll när du behöver det som mest. Lägg därtill en praktiskt ställbar sadelstolpe (med upp till 170 mm slaglängd) som ser till att du blixtsnabbt kan sänka/höja sadeln i farten.

Bombsäker 1x12-drivlina och skivbromsar med kraftfull bromsverkan

Den driftsäkra 1x-drivlinan är hämtad från SRAM (GX Eagle) och består av en bombsäker singelklinga samt en 12-delad kassett (30Tx10-52T), vilket sammantaget ger ett växelomfång som ser till att du kan hålla ett högt tempo i alla typer av terräng och lutningar. Drivlinans funktion är krångelfri och eftersom den bara inkluderar ett växelreglage är den dessutom enklare att hålla koll på. Inbromsningen handläggs av ett par hydrauliska skivbromsar från SRAM (Code R) som ser till att du har imponerande kraftfull bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåren.

Robust hjulset med kvalitetsgummin som klarar besvärlig terräng

Allt rullar på ett hjulset från Bontrager som består av robusta aluminiumfälgar och kvalitetsgummin från Bontrager (XR4/XR5 Team Issue) med 2,4"/2,6" bredd som är klart för drabbning och som briljerar på allt från grusvägar till lös lervälling. Breda hjulfästen (110mm fram, 148mm bak) ger dig hjul som är lika styva som ett par 27.5-tummare, men med alla fördelar som ett större däck besitter. Med Boost148 kan du dessutom använda bredare däck och en större kedjekrans utan att påverka q-faktorn eller pedaleffektiviteten. Baknavet har hela 54 ingreppspunkter, vilket ger dig näst intill omedelbar acceleration snarare än en seg fördröjning när du trampar till på pedalerna. Du får jämnt gående och direkt kraft när du behöver kasta dig ur kurvorna och den extra pedalspärren ger ökad kontroll och kan vara hela skillnaden vid knepiga klättringar.

Trek Slash

Se alla produkter inom Trek Slash
Specifikation

Allmänt

  • Varumärke Trek
  • Serie Trek Slash
  • Årsmodell 2021
  • Artikelnummer G-601842371084
  • Färg Grå
  • Tillverkarens färg Lithium Grey/Dnister Black
  • Hemsida tillverkare https://www.trekbikes.com/
  • Växelreglageserie SRAM GX Eagle
  • Bakväxelserie SRAM GX Eagle
  • Antal växlar 12-växlad (1 x 12)
  • Bromstyp Hydraulisk skivbroms
  • Vikt (enligt tillverkaren) 15 kg (size M)

Ramset

  • Ram Alpha Platinum Aluminum, internal storage, tapered head tube, Knock Block 2.0, Control Freak internal routing, downtube guard, shuttle guard, threaded BB, ISCG 05, 34.9mm seat tube, magnesium rocker link, Mino Link, ABP, Boost148, 160mm travel
  • Rammaterial Aluminium
  • Framgaffeltyp Dämpad
  • Bakgaffeltyp Dämpad
  • Framgaffel RockShox Lyrik RC, DebonAir spring, Charger 2 damper, tapered steerer, Boost110, 15mm Maxl
  • Framgaffel, typ av fjäder Luftfjäder
  • Slaglängd fram 170 mm
  • Låsbar framgaffel? Via reglage på framgaffeln
  • Bakdämpare NY RockShox Super Deluxe Ultimate, DebonAir-luftfjädring, Thru Shaft 3-lägesdämpare, 230 x 62,5 mm
  • Slaglängd bak 160 mm

Hjul

  • Hjulstorlek 29"
  • Hjul Framhjul: Bontrager Line Comp 30, TLR, 6-bults, Boost110, 15 mm genomgående axel. Bakhjul:Bontrager Line Comp 30, Tubeless Ready, 6-bults, 54T Rapid Drive, SRAM XD-drivning, Boost148, 12 mm genomgående axel
  • Ekrar 14G rostfritt stål
  • Däckdimension 65-622
  • Framdäck Bontrager XR5 29x2.60 front, XR4 29x2.40 rear, Team Issue, Tubeless Ready, Inner Strength sidewa
  • Bakdäck Bontrager XR5 29x2.60 front, XR4 29x2.40 rear, Team Issue, Tubeless Ready, Inner Strength sidewa

Drivlina

  • Växelreglage SRAM GX Eagle, 12 speed
  • Bakväxel SRAM GX Eagle
  • Vevparti Truvativ Descendant 6k Eagle, DUB, 30T steel ring, Boost
  • Vevlager SRAM DUB, 73mm, BSA threaded
  • Kassett SRAM XG-1275 Eagle, 10-52, 12 speed

Komponenter

  • Frambroms SRAM Code R 4-piston hydraulic disc
  • Bromsskiva fram SRAM CenterLine, 6-bults, avrundad kant, 180 mm
  • Bakbroms SRAM Code R 4-piston hydraulic disc
  • Bromsskiva bak SRAM CenterLine, 6-bults, avrundad kant, 200 mm
  • Handtag/Styrlinda Bontrager XR Trail Pro, alloy lock-on
  • Styre Bontrager Line, alloy, 35mm, 27.5mm rise
  • Styrstam Bontrager Line, 35mm, Knock Block, 0 degree
  • Styrlager Knock Block 2.0 Integrated, 72-degree radius, cartridge bear
  • Sadelstolpe TranzX JD-YSP39 dropper, internal routing, 34.9mm
  • Sadel Bontrager Arvada, hollow chromoly rails, 138mm width
Recensioner

Det finns ännu inga recensioner om MTB Trek Slash 8 grå. Skriv gärna en egen!

Skriv en recension OM MTB Trek Slash 8 grå
Frågor & Svar

Det finns ännu inga frågor om MTB Trek Slash 8 grå. Du kan själv ställa en fråga.

Ställ en fråga om MTB Trek Slash 8 grå

Välj rätt cykel för dig i rätt storlek

Vi monterar, justerar & prövar cykeln

Gratis försäkring ingår alltid

Snabba leveranser hem till dörren

Vi pratar monstertruck och flygande matta i ett och samma paket

De långslagiga enduromonstret Trek Slash 8 är stigcyklarnas okrönte konungen och den är skapad för att leverera hög hastighet och maximal körglädje i den allra stökigaste terrängen. Jo den rasar omutligt nedför stökiga branter men den är samtidigt smidig, lätt och imponerande greppsäker i stigningar. Och om du helst håller till i parken så kommer Slash att leverera varv efter varv med adrenalinstinna upplevelser och breda leenden mellan dubbelhoppen och droppen. Den är verkligen grymt stabil med samtidigt lekfullt lättkörd, och för att matcha dess ökade slaglängd (170/160mm) har Slash uppdaterats med en geometri som både är längre, flackare och lägre. I praktiken innebär det ökad stabilitet när du flyger fram i branterna och på lösare underlag, samtidigt som den aggressiva vinkeln på styrhuvudet gynnar din pedaleffektivitet. Slash är ren körglädje och den kommer se till att du tar dig nedför utmanande nedförslut fortare än någon annan i kompiskretsen, och det kanske bästa av allt är att ju hårdare du kör ju mer ger den tillbaka... 

Nyckeln till framgång! 

  • Tävlingsklar cykel som samtidigt är vansinnigt skoj i riktigt stökig terräng
  • Slagkraftig aluminiumram (Alpha Platinum) som skapar breda leenden mellan dubbelhoppen och droppen
  • Dämparkonfiguration med avancerad luftfjädring och 170/160mm slaglängd som är redo att rocka loss
  • 1x12-drivlina från SRAM (GX Eagle) med ett enda växelreglage att hålla koll på
  • Extra skydd på diagonalröret minimerar risken för att ramen ska råka ut för allvarliga skador
  • Uppdaterad Knock Block 2.0 som fått större styrvinkel utan att svängradien offras
  • Brett sadelrör (34,9 mm diameter) är både starkare, hållbarare och går snabbare att flytta upp och ned
  • Dropper post från TranzX ser till kan du sänka sadeln i farten och hålla den ur vägen när du plöjer utför
  • I det inbyggda förvaringsfacket kan du förvara verktyg och andra nödvändigheter
  • Stora 29-tummare som kan rulla över stora saker och flyger fram i stora hopp

Slagkraftig aluminiumram med imponerande egenskaper

Stommen utgörs av en avancerad aluminiumram (Alpha Platinum Aluminium) med en imponerande vridstyvhet och ett imponerande pivotlänkage i magnesium. Smarta Mino Link ser till att du kan reglera ramens geometri utan negativ inverkan på dämpningen. Du kan finjustera styrhuvudets vinkel med 1/2 ° och vevlagrets höjd med upp till 10 mm, och du reglerar det enkelt via en mutter. Ramen är fullproppad med massor av smarta finesser (t ex diagonalrörsskydd, skyttelskydd, gängat vevlager, ISCG 05, extra brett sadelrör) som gör dig till en bättre cyklist, eller vad sägs om ett koniskt styrhuvud ger dig exakt styrning och en mer solid känsla framtill, medan den invändigt kabledragnining (till både växlarna, bromsarna och den höj/sänkbara sadelstolpen) skyddar alla vajrar och ger rätt utseende. Två andra smarta funktioner ramens inbyggda förvaringsutrymme och Knock Block 2.0 styrlager som hindrar styret ifrån att snurra runt om du kraschar, vilket i sin tur skyddar kablarna från att ryckas loss och reglagen från att slå i ramens överrör.

Dräpande dämparkonfiguration som ger dig klassledande kontroll 

Framtill sitter en luftgaffel från RockShox (Lyrik Select+) med en slaglängd på 170 mm och även baktill sitter en dämpare från RockShox (Super Deluxe Ultimate) med en slaglängd på 160 mm. Dämparna kan optimeras efter både vikt samt körstil och luftfjädringen har exklusiva Thru Shaft som ger dig ett fantastiskt grepp, mjuk kontroll och allt den stabilitet som du behöver för att kasta dig utför de brantaste backarna dagarna i ända. Med den helt nya lågkompressionsinställningen kan man dessutom eliminera cyklistens inverkan utan att behöva påverka den kompressionen som så väl behövs vid höga hastigheter på de lite mer brutala skogsstigarna. Tack vare Trek´s unika Active Braking Pivot har konstruktörerna lyckats styra hur dämpningen ska reagera på de krafter som skapas vid acceleration och inbromsning, dessutom helt oberoende av varandra. I praktiken kan du nyttja dämparen fullt ut även vid inbromsning och du får därmed större kontroll när du behöver det som mest. Lägg därtill en praktiskt ställbar sadelstolpe (med upp till 170 mm slaglängd) som ser till att du blixtsnabbt kan sänka/höja sadeln i farten.

Bombsäker 1x12-drivlina och skivbromsar med kraftfull bromsverkan

Den driftsäkra 1x-drivlinan är hämtad från SRAM (GX Eagle) och består av en bombsäker singelklinga samt en 12-delad kassett (30Tx10-52T), vilket sammantaget ger ett växelomfång som ser till att du kan hålla ett högt tempo i alla typer av terräng och lutningar. Drivlinans funktion är krångelfri och eftersom den bara inkluderar ett växelreglage är den dessutom enklare att hålla koll på. Inbromsningen handläggs av ett par hydrauliska skivbromsar från SRAM (Code R) som ser till att du har imponerande kraftfull bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåren.

Robust hjulset med kvalitetsgummin som klarar besvärlig terräng

Allt rullar på ett hjulset från Bontrager som består av robusta aluminiumfälgar och kvalitetsgummin från Bontrager (XR4/XR5 Team Issue) med 2,4"/2,6" bredd som är klart för drabbning och som briljerar på allt från grusvägar till lös lervälling. Breda hjulfästen (110mm fram, 148mm bak) ger dig hjul som är lika styva som ett par 27.5-tummare, men med alla fördelar som ett större däck besitter. Med Boost148 kan du dessutom använda bredare däck och en större kedjekrans utan att påverka q-faktorn eller pedaleffektiviteten. Baknavet har hela 54 ingreppspunkter, vilket ger dig näst intill omedelbar acceleration snarare än en seg fördröjning när du trampar till på pedalerna. Du får jämnt gående och direkt kraft när du behöver kasta dig ur kurvorna och den extra pedalspärren ger ökad kontroll och kan vara hela skillnaden vid knepiga klättringar.

Trek Slash

Se alla produkter inom Trek Slash

Allmänt

  • Varumärke Trek
  • Serie Trek Slash
  • Årsmodell 2021
  • Artikelnummer G-601842371084
  • Färg Grå
  • Tillverkarens färg Lithium Grey/Dnister Black
  • Hemsida tillverkare https://www.trekbikes.com/
  • Växelreglageserie SRAM GX Eagle
  • Bakväxelserie SRAM GX Eagle
  • Antal växlar 12-växlad (1 x 12)
  • Bromstyp Hydraulisk skivbroms
  • Vikt (enligt tillverkaren) 15 kg (size M)

Ramset

  • Ram Alpha Platinum Aluminum, internal storage, tapered head tube, Knock Block 2.0, Control Freak internal routing, downtube guard, shuttle guard, threaded BB, ISCG 05, 34.9mm seat tube, magnesium rocker link, Mino Link, ABP, Boost148, 160mm travel
  • Rammaterial Aluminium
  • Framgaffeltyp Dämpad
  • Bakgaffeltyp Dämpad
  • Framgaffel RockShox Lyrik RC, DebonAir spring, Charger 2 damper, tapered steerer, Boost110, 15mm Maxl
  • Framgaffel, typ av fjäder Luftfjäder
  • Slaglängd fram 170 mm
  • Låsbar framgaffel? Via reglage på framgaffeln
  • Bakdämpare NY RockShox Super Deluxe Ultimate, DebonAir-luftfjädring, Thru Shaft 3-lägesdämpare, 230 x 62,5 mm
  • Slaglängd bak 160 mm

Hjul

  • Hjulstorlek 29"
  • Hjul Framhjul: Bontrager Line Comp 30, TLR, 6-bults, Boost110, 15 mm genomgående axel. Bakhjul:Bontrager Line Comp 30, Tubeless Ready, 6-bults, 54T Rapid Drive, SRAM XD-drivning, Boost148, 12 mm genomgående axel
  • Ekrar 14G rostfritt stål
  • Däckdimension 65-622
  • Framdäck Bontrager XR5 29x2.60 front, XR4 29x2.40 rear, Team Issue, Tubeless Ready, Inner Strength sidewa
  • Bakdäck Bontrager XR5 29x2.60 front, XR4 29x2.40 rear, Team Issue, Tubeless Ready, Inner Strength sidewa

Drivlina

  • Växelreglage SRAM GX Eagle, 12 speed
  • Bakväxel SRAM GX Eagle
  • Vevparti Truvativ Descendant 6k Eagle, DUB, 30T steel ring, Boost
  • Vevlager SRAM DUB, 73mm, BSA threaded
  • Kassett SRAM XG-1275 Eagle, 10-52, 12 speed

Komponenter

  • Frambroms SRAM Code R 4-piston hydraulic disc
  • Bromsskiva fram SRAM CenterLine, 6-bults, avrundad kant, 180 mm
  • Bakbroms SRAM Code R 4-piston hydraulic disc
  • Bromsskiva bak SRAM CenterLine, 6-bults, avrundad kant, 200 mm
  • Handtag/Styrlinda Bontrager XR Trail Pro, alloy lock-on
  • Styre Bontrager Line, alloy, 35mm, 27.5mm rise
  • Styrstam Bontrager Line, 35mm, Knock Block, 0 degree
  • Styrlager Knock Block 2.0 Integrated, 72-degree radius, cartridge bear
  • Sadelstolpe TranzX JD-YSP39 dropper, internal routing, 34.9mm
  • Sadel Bontrager Arvada, hollow chromoly rails, 138mm width

Det finns ännu inga recensioner om MTB Trek Slash 8 grå. Skriv gärna en egen!

Skriv en recension OM MTB Trek Slash 8 grå

Det finns ännu inga frågor om MTB Trek Slash 8 grå. Du kan själv ställa en fråga.

Ställ en fråga om MTB Trek Slash 8 grå